Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život a dílo českého skladatele Milana Kymličky
Pokludová, Gabriela ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle českého skladatele Milana Kymličky. Cílem je zpracovat a přiblížit především jeho život - a to jak v Čechách, tak v Kanadě, kam kvůli politické situaci emigroval. Práce je rozdělena na několik kapitol, z nichž stěžejní je životopis Milana Kymlička, poté rozhovory, a nakonec menší ukázka jeho díla. Životopis Milana Kymličky je sepsán na základě telefonické komunikace a materiálů, které mi poskytla manželka Kymličky - Marie, která žije v Kanadě. Zabývá se životem těsně před emigrací do Kanady, životem v Kanadě a návratem zpět do vlasti. Druhá část této práce představuje Kymličku pomocí rozhovorů s jeho přáteli a kolegy, kteří mi poskytli buď telefonickou, nebo osobní formou interview o svých společných zážitcích a pracovních zkušenostech. Jedná se o rozhovory s Vítem Králem, Varhanem Orchestrovičem Bauerem, Josefem Pokludou, Jurajem Ďurovičem a dalšími. Dále tato část obsahuje článek Christophera Dedricka, hlavního orchestrátora Milana Kymličky, který vystihuje Kymličku po všech stránkách. Třetí část zahrnuje rozbor partitury a přiblížení děje animovaného seriálu Rupert The Bear. Jedná se o velmi malou ukázku, protože práce se zaměřuje spíše na život Milana Kymličky. Celá práce je doprovázena fotografiemi převážně z rodinného archivu Marie Kymličkové.
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematikou filmové hudby. Je také zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na rozboru jeho díla jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, mistra zvuku Víta Krále, a z pohledu profesionálního hudebníka - koncertního mistra Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je podrobný popis, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Rozebrala jsem dvě části zvukového záznamu k filmu Against the Wild, který složil Varhan Orchestrovič Bauer a na něm demonstrovala využití filmové hudby v pedagogické praxi. Závěrečnou částí diplomové práce jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele včetně pana Bauera.
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematickou filmové hudby. Je však především zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V této práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na jeho díle jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, zvukového inženýra Víta Krále, a z pohledu profesionálního muzikanta - koncertní mistryně Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je popis krok po kroku, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Dále jsem rozebrala dvě části soundtracku k filmu Against the Wild, který složil právě Varhan Orchestrovič Bauer. Poslední částí, kterou tato diplomová práce rozebírá, jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele, včetně pana Bauera.
Filmová hudba a její využití v hodinách HV na 1. stupni ZŠ
Větrovská, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce pojednává o filmové hudbě a jejím využití ve výuce HV na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá charakteristikou, typy a specifičností filmové hudby. Dále se věnuje stručnému pohledu do historie filmové hudby světové i české a nalezneme zde také významné hudební skladatele z této oblasti. Teoretická část obsahuje dále kapitoly, které se zabývají začleňováním filmové hudby do výuky na 1. stupni ZŠ z hlediska RVP a učebnic HV. Praktická část je tvořena metodickým materiálem, v němž je filmová hudba začleněna do výuky hudební výchovy na 1. st. ZŠ. Metodický materiál je rozdělený do kapitol podle ročníků na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA film, hudba, filmová hudba, hudební výchova, 1. stupeň ZŠ, metodika HV
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematickou filmové hudby. Je však především zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V této práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na jeho díle jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, zvukového inženýra Víta Krále, a z pohledu profesionálního muzikanta - koncertní mistryně Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je popis krok po kroku, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Dále jsem rozebrala dvě části soundtracku k filmu Against the Wild, který složil právě Varhan Orchestrovič Bauer. Poslední částí, kterou tato diplomová práce rozebírá, jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele, včetně pana Bauera.
Život Varhana Orchestroviče Bauera a jeho přínos v oblasti filmové hudby
Pokludová, Gabriela ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá celkovou problematikou filmové hudby. Je také zaměřena na život jednoho z našich současných hudebních skladatelů filmové hudby Varhana Orchestroviče Bauera. V práci jsem přiblížila jeho život pomocí krátkého životopisu a rozhovoru. Na rozboru jeho díla jsem rozvinula problematiku filmové hudby. Nejprve jsem ji čtenářům přiblížila historicky, poté i prakticky a to hned z několika pohledů: z pohledu skladatele, mistra zvuku Víta Krále, a z pohledu profesionálního hudebníka - koncertního mistra Lucie Švehlové. Dalším bodem mé diplomové práce je podrobný popis, jak vypadá nahrávání filmové hudby v nahrávacím studiu Smecky Music Studio. Rozebrala jsem dvě části zvukového záznamu k filmu Against the Wild, který složil Varhan Orchestrovič Bauer a na něm demonstrovala využití filmové hudby v pedagogické praxi. Závěrečnou částí diplomové práce jsou výsledky dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak veřejnost vnímá filmovou hudbu a filmové skladatele včetně pana Bauera.
Život a dílo českého skladatele Milana Kymličky
Pokludová, Gabriela ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle českého skladatele Milana Kymličky. Cílem je zpracovat a přiblížit především jeho život - a to jak v Čechách, tak v Kanadě, kam kvůli politické situaci emigroval. Práce je rozdělena na několik kapitol, z nichž stěžejní je životopis Milana Kymlička, poté rozhovory, a nakonec menší ukázka jeho díla. Životopis Milana Kymličky je sepsán na základě telefonické komunikace a materiálů, které mi poskytla manželka Kymličky - Marie, která žije v Kanadě. Zabývá se životem těsně před emigrací do Kanady, životem v Kanadě a návratem zpět do vlasti. Druhá část této práce představuje Kymličku pomocí rozhovorů s jeho přáteli a kolegy, kteří mi poskytli buď telefonickou, nebo osobní formou interview o svých společných zážitcích a pracovních zkušenostech. Jedná se o rozhovory s Vítem Králem, Varhanem Orchestrovičem Bauerem, Josefem Pokludou, Jurajem Ďurovičem a dalšími. Dále tato část obsahuje článek Christophera Dedricka, hlavního orchestrátora Milana Kymličky, který vystihuje Kymličku po všech stránkách. Třetí část zahrnuje rozbor partitury a přiblížení děje animovaného seriálu Rupert The Bear. Jedná se o velmi malou ukázku, protože práce se zaměřuje spíše na život Milana Kymličky. Celá práce je doprovázena fotografiemi převážně z rodinného archivu Marie Kymličkové.
Hudba v českých filmech Miloše Formana
Franc, Adam ; Přádná, Stanislava (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hudební složkou v českých filmech Miloše Formana. Téma je zasazeno do širšího kontextu hudební kultury 60. let, neboť hlavní pozornost je zaměřena na analýzu kulturních jevů spjatých s hudebním vyjádřením, které zanechaly svůj otisk ve Formanových filmech a do značné míry se podílely na specifičnosti jejich hudební stopy. Filmy tedy nejsou analyzovány jako samostatné artefakty, ale jsou nahlíženy jako dokumenty, na něž působilo tehdejší společenské klima. Práce sleduje běžné společenské fenomény, jež tvoří nedílnou součást Formanových filmů: taneční zábavy, twist a rozhlasové vysílání. Dále mapuje Formanovu spolupráci s divadlem Semafor a vliv semaforské poetiky na sledované filmy. Podrobné analýze jsou podrobeny písňové texty Jiřího Suchého a dobové hity pop music středního proudu, jež jsou důležitou součástí Formanových filmů. Stručné nastínění kinematografického kontextu šedesátých let a komparace s tematicky spřízněnými filmy napomáhá upřesnit Formanův přístup k hudební složce. Kolážovitá struktura této práce dává vyniknout několika protikladným tendencím populární hudební kultury 60. let, jejíž rozmanitost se odráží ve Formanových filmech.
Práce s hudebními i nehudebními prvky audiovizuálního díla pro dosažení konkrétních emocí jeho diváka
Anděl, Vladimír ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce studuje vztah mezi auditivní složkou audiovizuálního díla a vnímáním člověka, diskutuje problematiku vnímání akustických podnětů a jejich vliv na mentální pochody člověka. Praktická část se věnuje procesu návrhu koncepce ozvučení a zvukové dramaturgie konkrétního audiovizuálního díla s ohledem na zamýšlené sdělení divákovi, informační či emotivní.
Filmová hudba a její působení na člověka
KLUKANOVÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma "Filmová hudba a její působení na člověka" rozebírá filmovou hudbu jako takovou, počátky filmu a jeho hudby a typické znaky této hudby. Druhá část práce zkoumá toto téma z praktického hlediska. Jedná se o vlastní rozbor hudby ve filmu a následně jednotlivých notací. Praktická část obsahuje dotazník, jeho výsledky a závěrečné vyhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.